İLKÖĞRETİMİN SINAV İŞİ TAMAM..
İlköğretim 8. Sınıf öğrencileri
CUMARTESİ SBS (SEVİYE BELİRLEME
SINAVI)ve PYBS (PARASIZ YATILI VE BURSLULUK)
SINAVINA GİRDİ. Yüz binlerce öğrenci daha iyi
bir liseye gidebilmek için günü ter döktü.
5, 6, 7, 9, 10 ve 1 1. sınıfların
PYBS sınavı da 09 Haziran 2013 Pazar günü yapıldı. Bir miktar eğitim desteği
burs veya kalacak sıcak bir pansiyon elde edebilmek için çaba sarf ettiler.
Bu sınavların sonuçları MEB
ÇALIŞMA TAKVİMİNE GÖRE 12 Temmuz 2013 günü açıklanacak
13 - 14 YAŞLARINDAKİ ÇOCUKLAR senelerdir bu sınavlara hazırlanıyorlar.Bu sınavların sonunda aldıkları puanlarla liseleri tercih edecekler..Fen lisesine ,Anadolu liselerine bu sonuçlara göre yerleşecekler.Olmadı meslek liselerine girecekler.
13 - 14 YAŞLARINDAKİ ÇOCUKLAR senelerdir bu sınavlara hazırlanıyorlar.Bu sınavların sonunda aldıkları puanlarla liseleri tercih edecekler..Fen lisesine ,Anadolu liselerine bu sonuçlara göre yerleşecekler.Olmadı meslek liselerine girecekler.
Sınav merkezli eğitim;
Çocuklarımızı duygudan uzaklaştırdı. Müzikten, folklordan, tiyatrodan,
münazaradan, spordan uzaklaştırdı.
Çocuklarımız okuma yazma
öğrendikten hemen sonra test çözmeye başladılar. Okul ve dershanedeki kantinden
de tostla beslendiler.
Olay sınav olunca lüzumlu
lüzumsuz her branştan bilgi verilme telaşına gidildi. Haftalık ders saati
neredeyse yetmedi. Hemen her şeyi öğrensinler diye çocuklarımız bilgi
bombardımanına tutuldu.
Program çalışmaları için
katıldığım çalışmalarda Talim Terbiye Kurulu işin içinden çıkamamıştı. Her
branş temsilcisi dersinin hayat için çok değerli olduğunu iddia ederek haftalık
ders saatinin yetmeyeceğini bildiriyorlardı. Komisyon herkesi dinlese günlük 15
saat ders yapsanız müfredat yetişmezdi. HİÇ KİMSE İNSAN OLMA Mutlu olma,
özgüven, beceri gibi kavramlara ders müfredatının tesirinden bahsedememişlerdi.
Bu
MÜFREDAT belasını daha iyi anlatmak için bir hikâye paylaşayım.
Bir gün ormandaki hayvanlar bir
araya gelerek okul açmaya karar verirler. Bir tavşan, bir kuş, bir sincap, bir
balık ve yılanbalığı yönetim kurulunu oluşturdu.
Tavşan, müfredatta koşmanın
bulunmasını istedi. Kuş, uçmanın dâhil olmasını, balık, yüzmenin dâhil olmasını
ve sincap, ağaca tırmanmanın mutlaka zorunlu dersler arasında olması
gerektiğini söyledi. Bütün bunları bir araya getirip, bir müfredat programı
yaptılar. Ve bütün hayvanların bu dersleri görmesini istediler.
Tavsan, koşu dersinde A alıyor
olmasına rağmen, ağaç tırmanmak onun için çok ciddi bir sorundu. Sürekli kafa
üstü düşüyordu. Bir süre sonra beyni hasar gördü ve artık eskisi gibi koşamadı.
Artık koşuda A almak yerine, C alıyordu. Ve tabii, ağaç tırmanmada ise her
zaman zayıf alıyordu.
Kuş, uçmada çok başarılıydı, ama
sıra toprak kazmaya geldiğinde, o kadar başarılı değildi. Sürekli gagasını ve
kanatlarını kırıyordu. Bir süre sonra, toprak kazma notu hâlâ F olmasına
rağmen, uçma notu C’ye düşmüştü. O da ağaca tırmanmakta çok zorlanıyordu.
Sonuçta, sınıf birincisi olan
hayvan her şeyi yarım yapabilen, geri zekâlı yılanbalığı oldu.
Ancak eğitimciler çok mutluydu
çünkü herkes bütün dersleri görüyordu. Ve buna “geniş tabanlı eğitim sistemi”
dediler.
SAYIN Mili eğitim Bakanı NABİ
AVCI bu sistemin sıkıntılarını biliyor ..Konu üzerinde uzmanları
çalışıyor.Öğrendiğime göre sistem araştırması yapılıyormuş.
Bakan Nabi Avcı’nın talimatıyla
incelenen Kazakistan’ın eğitim sisteminde geçiş sınavlarında “açık uçlu”
sorular soruluyor ve kod kelimeler belirleniyor. Öğrenciler 4 dersten sınava
giriyor ve girdikleri bir dersin sınavı seçtikleri ders ile ilgili oluyor.
Geçiş sisteminde öğrencinin dersleri dışında ders dışı etkinlikleri de etkili
oluyor.
Bakanlık son olarak Kazak
sistemini incelemeye alırken, çocukların sadece merkezi sınav değil, 4 yıllık
ders dışı performanslarının da liseye ve üniversiteye geçişte etkili olması
kararlaştırıldı.
Her öğrenciye “dosya” açılması
üzerinde durulurken, derslerden aldıkları notların yanı sıra ders dışı her
türlü sosyal etkinlik yarışma ve başarılar da bu dosyaya eklenecek.
Öğrencilerin gittikleri tiyatro, sinema, konser dahi bu dosyada yer alacak.
MEB, “Kazak Modeli”ni Türkiye’nin
nüfus, öğrenci sayısı, bölgesel eğitim farkları ve eğitim yapısı gibi
faktörleri dikkate alarak birebir uygulamayacak ancak testin yanında açık uçlu
soru, öğrenci dosyası, her yıl okul tarafından genel kurallara göre sınav
yapılmasını dikkate alarak yeni bir model belirleyecek.
Bakanlık, bu sisteme anne ve babaların
müdahale etmemesi için el becerilerini dikkate almayacak. Öğrencilere evde
yapması için verilen performans ödevlerini velilerin yapma ihtimaline karşın bu
ödevler sınava etkili olmayacak ve dosyaya işlenmeyecek. Bu ödevler öğrencinin
kendini geliştirmesi için verilecek.
- Kazakistan’da 9. sınıfın
sonunda girilen merkezi sınav öğrencinin aldığı eğitimi kanıtlaması için
yapılıyor. Öğrenci 9 yıldan sonra isterse yüksekokula gidebiliyor ancak
üniversiteye giremiyor. Üniversite için 10. ve 11. sınıfın okunması gerekiyor.
Bu sınıflara geçişte de açık uçlu yapılan merkezi sınav devreye giriyor.
- Merkezi devlet sınavı ise “açık
uçlu” sorulardan oluşuyor ve 4 dersten yapılıyor; Matematik, Kazakça ya da
Rusça, Seçmeli ders ile sınıf hangi alanı derinleştirerek okuduysa o dersten.
Öğrencinin her yıl aldığı puan ile genel sınavdaki başarı puanı ile 10. ve 11.
sınıfa geçebiliyor. Sınıf geçme de genel sınav da yazılı yapılıyor.
- Öğrenciler Matematik ve
Kazakça’dan sınava giriyor. 9 yıllık eğitimi boyunca en fazla aldığı alan ile
ilgili sınava giriyor. Örneğin öğrenci fizik, kimya biyoloji ya da felsefe gibi
bir alana girdiyse bu derslerden birisiyle ilgili sınava giriyor. Ayrıca
istedikleri ve eğitimini gördükleri bir seçmeli dersten de soru sorulabiliyor.
BU ÇALIŞMA SON OLUR… YAZBOZ
TAHTASINA DÖNDÜK. ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM İÇİN ÇALIŞMALARI BEKLEYECEĞİZ…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder