12 Haziran 2013 Çarşamba

İLKÖĞRETİMİN SINAV İŞİ TAMAM..

İLKÖĞRETİMİN SINAV İŞİ TAMAM..

İlköğretim 8. Sınıf öğrencileri CUMARTESİ           SBS (SEVİYE BELİRLEME SINAVI)ve PYBS (PARASIZ YATILI VE BURSLULUK)  SINAVINA GİRDİ. Yüz binlerce öğrenci daha iyi bir liseye gidebilmek için günü ter döktü.

5, 6, 7, 9, 10 ve 1 1. sınıfların PYBS sınavı da 09 Haziran 2013 Pazar günü yapıldı. Bir miktar eğitim desteği burs veya kalacak sıcak bir pansiyon elde edebilmek için çaba sarf ettiler.
Bu sınavların sonuçları MEB ÇALIŞMA TAKVİMİNE GÖRE 12 Temmuz 2013 günü açıklanacak

13 - 14 YAŞLARINDAKİ ÇOCUKLAR senelerdir bu sınavlara hazırlanıyorlar.Bu sınavların sonunda aldıkları puanlarla liseleri tercih edecekler..Fen lisesine ,Anadolu liselerine bu sonuçlara göre yerleşecekler.Olmadı meslek liselerine girecekler.

Sınav merkezli eğitim; Çocuklarımızı duygudan uzaklaştırdı. Müzikten, folklordan, tiyatrodan, münazaradan, spordan uzaklaştırdı.
Çocuklarımız okuma yazma öğrendikten hemen sonra test çözmeye başladılar. Okul ve dershanedeki kantinden de tostla beslendiler.

Olay sınav olunca lüzumlu lüzumsuz her branştan bilgi verilme telaşına gidildi. Haftalık ders saati neredeyse yetmedi. Hemen her şeyi öğrensinler diye çocuklarımız bilgi bombardımanına tutuldu.
Program çalışmaları için katıldığım çalışmalarda Talim Terbiye Kurulu işin içinden çıkamamıştı. Her branş temsilcisi dersinin hayat için çok değerli olduğunu iddia ederek haftalık ders saatinin yetmeyeceğini bildiriyorlardı. Komisyon herkesi dinlese günlük 15 saat ders yapsanız müfredat yetişmezdi. HİÇ KİMSE İNSAN OLMA Mutlu olma, özgüven, beceri gibi kavramlara ders müfredatının tesirinden bahsedememişlerdi.

Bu MÜFREDAT belasını daha iyi anlatmak için bir hikâye paylaşayım.
Bir gün ormandaki hayvanlar bir araya gelerek okul açmaya karar verirler. Bir tavşan, bir kuş, bir sincap, bir balık ve yılanbalığı yönetim kurulunu oluşturdu.
Tavşan, müfredatta koşmanın bulunmasını istedi. Kuş, uçmanın dâhil olmasını, balık, yüzmenin dâhil olmasını ve sincap, ağaca tırmanmanın mutlaka zorunlu dersler arasında olması gerektiğini söyledi. Bütün bunları bir araya getirip, bir müfredat programı yaptılar. Ve bütün hayvanların bu dersleri görmesini istediler.

Tavsan, koşu dersinde A alıyor olmasına rağmen, ağaç tırmanmak onun için çok ciddi bir sorundu. Sürekli kafa üstü düşüyordu. Bir süre sonra beyni hasar gördü ve artık eskisi gibi koşamadı. Artık koşuda A almak yerine, C alıyordu. Ve tabii, ağaç tırmanmada ise her zaman zayıf alıyordu.
Kuş, uçmada çok başarılıydı, ama sıra toprak kazmaya geldiğinde, o kadar başarılı değildi. Sürekli gagasını ve kanatlarını kırıyordu. Bir süre sonra, toprak kazma notu hâlâ F olmasına rağmen, uçma notu C’ye düşmüştü. O da ağaca tırmanmakta çok zorlanıyordu.
Sonuçta, sınıf birincisi olan hayvan her şeyi yarım yapabilen, geri zekâlı yılanbalığı oldu.

Ancak eğitimciler çok mutluydu çünkü herkes bütün dersleri görüyordu. Ve buna “geniş tabanlı eğitim sistemi” dediler.

SAYIN Mili eğitim Bakanı NABİ AVCI bu sistemin sıkıntılarını biliyor ..Konu üzerinde uzmanları çalışıyor.Öğrendiğime göre sistem araştırması yapılıyormuş.

Bakan Nabi Avcı’nın talimatıyla incelenen Kazakistan’ın eğitim sisteminde geçiş sınavlarında “açık uçlu” sorular soruluyor ve kod kelimeler belirleniyor. Öğrenciler 4 dersten sınava giriyor ve girdikleri bir dersin sınavı seçtikleri ders ile ilgili oluyor. Geçiş sisteminde öğrencinin dersleri dışında ders dışı etkinlikleri de etkili oluyor.
Bakanlık son olarak Kazak sistemini incelemeye alırken, çocukların sadece merkezi sınav değil, 4 yıllık ders dışı performanslarının da liseye ve üniversiteye geçişte etkili olması kararlaştırıldı.
Her öğrenciye “dosya” açılması üzerinde durulurken, derslerden aldıkları notların yanı sıra ders dışı her türlü sosyal etkinlik yarışma ve başarılar da bu dosyaya eklenecek. Öğrencilerin gittikleri tiyatro, sinema, konser dahi bu dosyada yer alacak.

MEB, “Kazak Modeli”ni Türkiye’nin nüfus, öğrenci sayısı, bölgesel eğitim farkları ve eğitim yapısı gibi faktörleri dikkate alarak birebir uygulamayacak ancak testin yanında açık uçlu soru, öğrenci dosyası, her yıl okul tarafından genel kurallara göre sınav yapılmasını dikkate alarak yeni bir model belirleyecek.

Bakanlık, bu sisteme anne ve babaların müdahale etmemesi için el becerilerini dikkate almayacak. Öğrencilere evde yapması için verilen performans ödevlerini velilerin yapma ihtimaline karşın bu ödevler sınava etkili olmayacak ve dosyaya işlenmeyecek. Bu ödevler öğrencinin kendini geliştirmesi için verilecek.

- Kazakistan’da 9. sınıfın sonunda girilen merkezi sınav öğrencinin aldığı eğitimi kanıtlaması için yapılıyor. Öğrenci 9 yıldan sonra isterse yüksekokula gidebiliyor ancak üniversiteye giremiyor. Üniversite için 10. ve 11. sınıfın okunması gerekiyor. Bu sınıflara geçişte de açık uçlu yapılan merkezi sınav devreye giriyor.

- Merkezi devlet sınavı ise “açık uçlu” sorulardan oluşuyor ve 4 dersten yapılıyor; Matematik, Kazakça ya da Rusça, Seçmeli ders ile sınıf hangi alanı derinleştirerek okuduysa o dersten. Öğrencinin her yıl aldığı puan ile genel sınavdaki başarı puanı ile 10. ve 11. sınıfa geçebiliyor. Sınıf geçme de genel sınav da yazılı yapılıyor.

- Öğrenciler Matematik ve Kazakça’dan sınava giriyor. 9 yıllık eğitimi boyunca en fazla aldığı alan ile ilgili sınava giriyor. Örneğin öğrenci fizik, kimya biyoloji ya da felsefe gibi bir alana girdiyse bu derslerden birisiyle ilgili sınava giriyor. Ayrıca istedikleri ve eğitimini gördükleri bir seçmeli dersten de soru sorulabiliyor.


BU ÇALIŞMA SON OLUR… YAZBOZ TAHTASINA DÖNDÜK. ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM İÇİN ÇALIŞMALARI BEKLEYECEĞİZ…

Hiç yorum yok: