NİHAYET ..!
ÜNİVERSİTE,
ÖĞRETMENLERİMİZİ DÜŞÜNDÜ..!
NİHAYET ..!
ÜNİVERSİTE,
ÖĞRETMENLERİMİZİ DÜŞÜNDÜ..!
Balıkesir Üniversitesi ile yapılan “Eğitimde İşbirliği”
protokolü kapsamında “Akademik Paylaşım Günleri” planlandı. Yrd. Doç. Dr. H. Asuman
KÜÇÜKÖZER,Yrd. Doç. Dr. Aysel KOCAKÜLAH,Doç. Dr. Sabri KOCAKÜLAH,Prof. Dr.
Mevlüt YILMAZ,Doç. Dr. Hüseyin KÜÇÜKÖZER hocalarımız; Balıkesir de görevli ,104
ortaokul Fen ve Teknoloji Öğretmeni ile 76 Lise Fizik Öğretmenine akademik
paylaşımda bulunacaklar…..
ÇOK GÜZEL BİR HABER..!
NİHAYET KONU ANLAŞILDI…
Balıkesir
Üniversitesi kurulduğu günden bu güne her vesile ile söyledik…
Keşke öğretmeni yetiştiren Fakülte, mezun ettiği öğrencisini
takip etse zaman zaman bilgi tazelemesi yapsa..Dedik..Dedikte cevap alabildik
mi..Hayır.Bu iş bizim işimiz değil diye bakıldı.Şimdi duydum ki böyle bir
çalışma yapılacakmış. Kendini sorumlu hissedenler var.Çok güzel …Çok sevindim..
Prof .Dr Mahir Alkan
seçildiğinde söylemişti.Biz
Balıkesir’in önceliklerini dikkate alacağız demişti.Hatta tavsiye ve
önerilere açık olduğunu söylemişti..İşte bu çalışma Sayın Mahir ALKAN ın
sözünde durduğunu gösteriyor.. Vesile olanlara teşekkür ederim..Devamını
görmeyi umut ederim.. Balıkesir Üniversitesi Balıkesir’in gerçek ihtiyaç ve
beklentilerine uygun akademik destekler yapacağını uygulamaları ile
gösteriyor..
Öğretmenlerimiz işe başlamadan önce Fakültelerde branşları
ile ilgili bilgileri alırlar. Mezun olurlar. KPSS için çok yoğun olarak
hazırlık yaparlar. Aldıkları puana göre Milli eğitim Bakanlığında göreve
başlarlar.
Ataması yapıldıktan sonra, emekli oluncaya kadar
öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerinde ciddi işe yarar bir çalışma yapıldığını
34 yıl içinde ben görmedim…
Müdür yardımcısı okul müdürü il ilçe milli eğitim yöneticileri
zaman zaman ülkenin çeşitli yerlerinde adı “hizmet içi eğitim “ olan çalışmalarına
katılırlar. 5 - 15 günlük seminerlerde
değişen yönetmelikler ve yöneticilik
konularında bilgi aktarılır..Harcırahı
da olan bu çalışmalarda ,çevreniz genişler biraz tatil yaparsınız.Yüzünden de
okuduğunuzda anlayabileceğiniz şeyler uzatıla ,azatıla 5 günde
anlatılır.Bilinçli arkadaşlarımız bu çalışmaların pek çoğuna zaman ve para
kaybı gözü ile bakmıştır.
Öğretmenlerimiz için ise mesleki tekâmül programları yaygın
değildir.
Milli Eğitim Bakanlığı çalıştırdığı öğretmenin
yeterliliklerini bilimsel olarak ölçmelidir.İhtiyaç duyduğu alanlarda
Üniversitelerimizin desteğini almalıdır.Mezun oldu işe başladı..Emekli oldu tamam diye
bakamayız.
”Muallimler” yeni
nesli hazırlayan mimarlardır. Geleceğimiz eğitimin kalitesine bağlıdır.
Eğitimin kalitesi de öğretmen yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir.
Hizmet öncesi eğitim yanında, işe başladıktan sonra verilen
hizmet içi eğitimin önemini en iyi anlayan ve uygulayan ülkeler, günümüzün
gelişmiş ve sanayileşmiş ülkeleridir. Bu bağlamda, verilecek hizmet içi eğitim, hem verimliliği,
motivasyonu artıracak, hem de öğretmenlerin bilimsel gelişmeleri yakında takip
etme imkânı verecektir.
ÖĞRETMENLERİMİZ
KENDİLERİNİ MESLEKİ YÖNDEN YETERLİ GÖRÜRLER. Kendisini eksik bulan,
yetersiz göreni hiç görmedim. Bu durum eşyanın tabiatına aykırıdır. Gelişim ve tekâmül
gerçeğine uymaz. Her meslekte zaman içinde değişim ve gelişmeler olur.
Öğretmenlikte de böyledir.5 yıl içinde kursa gitmemiş öğretmen kalmamalıdır.
Her 5 yılda bilgi tazelemesi yapılmalı ve sınavlarla da bu durum tescil
edilmelidir.
Çocuklarımız en değerli varlıklarımızdır. Türkiye’nin geleceğidir.
Öğretmenlerimiz göz bebeğimizdir. Mutlaka hizmet içi eğitimleri planlanmalıdır.
Hazırlanacak meslek
içi yetiştirme programlarında öncelikle şu konular ele alınmalıdır.
1.Gelişim
özelliklerini tanıma,2.Bilgi ve iletişim teknolojilerinde donanımlı olma, 3.
Değişik ölçme tekniklerini kullanarak öğrencinin konu alanındaki öğrenmelerini
ölçme, 4.Çevre olanaklarından yararlanma,5.Özel alan öğretim programını izleme
ve değerlendirme,6.Alanında yapılan bilimsel çalışmalara katılma,7.Mesleki
gelişimini sağlayacak ortamlara girme (Mesleki örgütlere katılma ve sorumluluk
alma),8.Analitik olma,9.Güzel yazı yazma,10. Çağdaş gelişmelerden haberdar olma
Öğretmen, bir eğitim
kurumunda bilgi, görgü ve yaşantıları ile çocukların veya gençlerin öğrenme
yaşantılarına rehberlik eden veya yön veren kişidir. Öğretmenlik, bazı özel
yetenek ve yaratıcılığı gerektirdiği için bir sanattır. Aynı zamanda, öğretme
metotları, psikoloji, sosyoloji, felsefe, eğitim psikolojisi gibi disiplinlerin
bulgularının kullanılması açısından da bir bilimdir. Dolayısıyla öğretmen hem
bir sanatçı, hem bir bilim adamıdır.
Her alanda olduğu gibi eğitimde de sürekli gelişim ve bilgi
toplumu olma yolunda atılan adımlardan biri olacak akademik paylaşım günlerinin
ilimizin eğitimine katkı sağlayacağına inancıyla, çalışmaları başlatan, İl Milli Eğitim Müdürü Sabri CANER ve Balıkesir
Üniversitesi Rektörü Prof. Dr Mahir Alkan’a eğitimci gözü ile teşekkür ederim…
.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder