18 Şubat 2013 Pazartesi

NİHAYET ..! ÜNİVERSİTE, ÖĞRETMENLERİMİZİ DÜŞÜNDÜ..!


NİHAYET ..!
ÜNİVERSİTE, ÖĞRETMENLERİMİZİ  DÜŞÜNDÜ..!









NİHAYET ..!
ÜNİVERSİTE, ÖĞRETMENLERİMİZİ  DÜŞÜNDÜ..!

Balıkesir Üniversitesi ile yapılan “Eğitimde İşbirliği” protokolü kapsamında “Akademik Paylaşım Günleri”  planlandı. Yrd. Doç. Dr. H. Asuman KÜÇÜKÖZER,Yrd. Doç. Dr. Aysel KOCAKÜLAH,Doç. Dr. Sabri KOCAKÜLAH,Prof. Dr. Mevlüt YILMAZ,Doç. Dr. Hüseyin KÜÇÜKÖZER hocalarımız; Balıkesir de görevli ,104 ortaokul Fen ve Teknoloji Öğretmeni ile 76 Lise Fizik Öğretmenine akademik paylaşımda bulunacaklar…..

ÇOK GÜZEL BİR HABER..!  NİHAYET KONU ANLAŞILDI…

Balıkesir Üniversitesi kurulduğu günden bu güne her vesile ile söyledik…
Keşke öğretmeni yetiştiren Fakülte, mezun ettiği öğrencisini takip etse zaman zaman bilgi tazelemesi yapsa..Dedik..Dedikte cevap alabildik mi..Hayır.Bu iş bizim işimiz değil diye bakıldı.Şimdi duydum ki böyle bir çalışma yapılacakmış. Kendini sorumlu hissedenler var.Çok güzel …Çok sevindim..
Prof .Dr Mahir Alkan  seçildiğinde söylemişti.Biz Balıkesir’in önceliklerini dikkate alacağız demişti.Hatta tavsiye ve önerilere açık olduğunu söylemişti..İşte bu çalışma Sayın Mahir ALKAN ın sözünde durduğunu gösteriyor.. Vesile olanlara teşekkür ederim..Devamını görmeyi umut ederim.. Balıkesir Üniversitesi Balıkesir’in gerçek ihtiyaç ve beklentilerine uygun akademik destekler yapacağını uygulamaları ile gösteriyor..


Öğretmenlerimiz işe başlamadan önce Fakültelerde branşları ile ilgili bilgileri alırlar. Mezun olurlar. KPSS için çok yoğun olarak hazırlık yaparlar. Aldıkları puana göre Milli eğitim Bakanlığında göreve başlarlar.
Ataması yapıldıktan sonra, emekli oluncaya kadar öğretmenlerin hizmet içi eğitimlerinde ciddi işe yarar bir çalışma yapıldığını 34 yıl içinde ben görmedim…

Müdür yardımcısı okul müdürü il ilçe milli eğitim yöneticileri zaman zaman ülkenin çeşitli yerlerinde adı “hizmet içi eğitim “ olan çalışmalarına katılırlar.  5 - 15 günlük seminerlerde değişen yönetmelikler  ve yöneticilik konularında  bilgi aktarılır..Harcırahı da olan bu çalışmalarda ,çevreniz genişler biraz tatil yaparsınız.Yüzünden de okuduğunuzda anlayabileceğiniz şeyler uzatıla ,azatıla 5 günde anlatılır.Bilinçli arkadaşlarımız bu çalışmaların pek çoğuna zaman ve para kaybı gözü ile bakmıştır.
Öğretmenlerimiz için ise mesleki tekâmül programları yaygın değildir.

Milli Eğitim Bakanlığı çalıştırdığı öğretmenin yeterliliklerini bilimsel olarak ölçmelidir.İhtiyaç duyduğu alanlarda Üniversitelerimizin desteğini almalıdır.Mezun oldu   işe başladı..Emekli oldu tamam diye bakamayız.
”Muallimler” yeni nesli hazırlayan mimarlardır. Geleceğimiz eğitimin kalitesine bağlıdır. Eğitimin kalitesi de öğretmen yeterlilikleri ile doğrudan ilişkilidir.

Hizmet öncesi eğitim yanında, işe başladıktan sonra verilen hizmet içi eğitimin önemini en iyi anlayan ve uygulayan ülkeler, günümüzün gelişmiş ve sanayileşmiş ülkeleridir. Bu bağlamda,  verilecek hizmet içi eğitim, hem verimliliği, motivasyonu artıracak, hem de öğretmenlerin bilimsel gelişmeleri yakında takip etme imkânı verecektir.


ÖĞRETMENLERİMİZ KENDİLERİNİ MESLEKİ YÖNDEN YETERLİ GÖRÜRLER. Kendisini eksik bulan, yetersiz göreni hiç görmedim. Bu durum eşyanın tabiatına aykırıdır. Gelişim ve tekâmül gerçeğine uymaz. Her meslekte zaman içinde değişim ve gelişmeler olur. Öğretmenlikte de böyledir.5 yıl içinde kursa gitmemiş öğretmen kalmamalıdır. Her 5 yılda bilgi tazelemesi yapılmalı ve sınavlarla da bu durum tescil edilmelidir.
Çocuklarımız en değerli varlıklarımızdır. Türkiye’nin geleceğidir. Öğretmenlerimiz göz bebeğimizdir. Mutlaka hizmet içi eğitimleri planlanmalıdır.

Hazırlanacak meslek içi yetiştirme programlarında öncelikle şu konular ele alınmalıdır.
1.Gelişim özelliklerini tanıma,2.Bilgi ve iletişim teknolojilerinde donanımlı olma, 3. Değişik ölçme tekniklerini kullanarak öğrencinin konu alanındaki öğrenmelerini ölçme, 4.Çevre olanaklarından yararlanma,5.Özel alan öğretim programını izleme ve değerlendirme,6.Alanında yapılan bilimsel çalışmalara katılma,7.Mesleki gelişimini sağlayacak ortamlara girme (Mesleki örgütlere katılma ve sorumluluk alma),8.Analitik olma,9.Güzel yazı yazma,10. Çağdaş gelişmelerden haberdar olma

 Öğretmen, bir eğitim kurumunda bilgi, görgü ve yaşantıları ile çocukların veya gençlerin öğrenme yaşantılarına rehberlik eden veya yön veren kişidir. Öğretmenlik, bazı özel yetenek ve yaratıcılığı gerektirdiği için bir sanattır. Aynı zamanda, öğretme metotları, psikoloji, sosyoloji, felsefe, eğitim psikolojisi gibi disiplinlerin bulgularının kullanılması açısından da bir bilimdir. Dolayısıyla öğretmen hem bir sanatçı, hem bir bilim adamıdır.

Her alanda olduğu gibi eğitimde de sürekli gelişim ve bilgi toplumu olma yolunda atılan adımlardan biri olacak akademik paylaşım günlerinin ilimizin eğitimine katkı sağlayacağına inancıyla, çalışmaları başlatan,  İl Milli Eğitim Müdürü Sabri CANER ve Balıkesir Üniversitesi Rektörü Prof. Dr Mahir Alkan’a eğitimci gözü ile teşekkür ederim…
.              


Hiç yorum yok: