GENÇ İŞSİZLER ..! KANAYAN YARAMIZDIR..
İlköğretim
ve Lise mezunu çocuklarımızı düşünüyorum. Acaba bu gençlerimiz için neler
yapılabilir. Sorunları nedir. Günlük meşguliyetleri nedir. İş bulma, çalışma
durumları nedir.
Balıkesir merkezde bulunan liselerimizden
mezun olan gençlerin hali ne olacak.
Ev
kuracaklar, evlenecekler. Hiç düşündünüz mü? Bu sıkıntılarla boğuşanların
psikolojileri ne durumdadır. geçimlerini nasıl sağlayacaklar…
Eğitim
sektöründe 40 yıl kafa yormuş birisi olarak beni çok üzen konudur. Sorumluluğu
olan kuruluşların çabaları yeterlimidir. Daha neler yapılabilir.
Çevrenize
daha dikkatli bakarsanız göreceksiniz.Gençlerimiz işsizdir.Boş zamanlarını
sağlıklı olarak geçirmekte sıkıntıları var.Gerçekten sorunları var.Anne babalar
çaresizdir.Çocukları için ne yapabileceklerini bilemiyorlar..
Bu
ülkenin kanayan yarası genç işsizlerdir. Çözüm bulamasak pimi çekilmiş bomba
olacaklar.
İlköğretim mezunu
gençlerimizin iş bulamama riski daha düşük mesleklere yönlendirilmesi, onlara
rehberlik hizmetinin bu alanda yoğun olarak verilmesi, gençlerimizin geleceği
açısından önemlidir. Maalesef, güçlü olanın ayakta kaldığı, zayıfların ise
yoksulluk çizgisinde bir hayata mecbur kaldığı bir sistemde lise ve üniversite
mezunu gençlerimiz mücadele dolu bir hayata atılıyorlar.
Dünyada kabul edilen genç nüfus Aralığı 15-24’tür.
2011 yılında en son yayınlanan adrese dayalı nüfus kayıt sistemi
verilerine göre 15- 24 yaş grubu arasında ülkemizde 12 milyon 542
kişi bulunmaktadır. Nüfusumuzun yaklaşık %16’sını oluşturan genç nüfus,
ekonomimiz için verimli bir iş gücü oluşturabilecekken, büyük oranda
işsizliğe sahip.
Yapılan araştırmalara da bakıldığında, günümüzde
genç nüfusun en önemli sorunlarından birisinin işsizlik olduğu
görülmektedir. Ülkemizde ortalama işsizlik oranı (Mayıs 2012) %8,2
iken, genç nüfus işsizlik oranı %15,9 seviyesindedir. Ancak askerdekileri,
iş aramayanları, öğrencileri ev hanımlarını da dikkate alırsak genç
işsizlik %25’lerin altına inmeyecektir.
Lütfen bu meseleye önem verelim… Sorumluları daha
hassas olmaya davet ediyorum. Anneler babalar
çoklarınıza mutlaka beceri kazandırmalısınız. Okul tercihlerinizde Mesleki
eğitime ağırlık veriniz. Rehberlik servislerimiz. Milli eğitimde sorumlu
olanlar. Empati yapınız kendi çocuğunuzun işsiz olduğunu bütün gün sizinle
tartıştığını düşünerek çalışmalarınızı öyle planlayın, bana ne demeyiniz… Tek başına İŞKUR a sorumluluk yüklememiz
yanlış fikirdir. Herkes sorumluk almalıdır.
Öncelikle çocuklarımızın eğitim sürecinde
melek edinme gündemde tutulmalıdır. Beceri ve kabiliyetleri yönünde rehberlik
yapılması gerekmektedir. Anneler, babalar, öğretmenler sıkı işbirliği içinde
olmalıdır. Özgüven meslek edinme ön planda tutulmalıdır.
Meslek
edindirme faaliyetlerinin ve özellikle de teknik alanlardaki mesleki eğitimin
etkinlik ve verimliliğinin artırılması ve işgücü piyasasının ihtiyaçları ile
uyumlu hale getirilmesine yönelik bir sistemin ortaya konulması için çabalar
arttırılmalıdır.
İşsizlere
yönelik temel mesleki eğitim, mesleki gelişim ve meslekte yenileme
eğitimlerinin verilmesi, başarılı kursiyerlerin staja yerleştirilmesi ve son
aşama olarak da başarılı stajyerlerin istihdamının sağlanmalıdır.
İŞKUR
tarafından yürütülen mesleki eğitim hizmetlerine olan farkındalığın artırılması
için bütün öğretmenlerimizin duyarlı olması gerekir.
Meslek
liselerinin teknik altyapısının yenilenmesi, okulların günün gerektirdiği
teknolojik gelişmelere göre donatılması ve bu okullardaki eğiticilerin gelişen
teknolojiye uyumunun artırılması için Milli eğitim bakanlığı üzerine düşeni
yapmalıdır.
Sektörel
ve bölgesel işgücü piyasası ihtiyaç analizleri dikkate alınmalıdır. Mesleki
yönlendirmeler ülke ihtiyaçlarına uygun olmalıdır. İşgücü piyasası analizine
ilişkin kurumsal kapasitenin artırılması, bu amaçla İl İstihdam ve Mesleki
Eğitim Kurullarına işlevsellik kazandırılması için yetkililer harekete
geçmelidir.
GENÇ İŞSİZLER ..! KANAYAN YARAMIZDIR.. Bu ülkenin kanayan
yarası genç işsizlerdir. Çözüm bulamasak pimi çekilmiş bomba olacaklar. Lütfen bu meseleye önem verelim…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder