KISKANÇLIK, HIRS VE REKABET duygusu bizi bitirecek…
ANTİK
dönemin ünlü filozofu Sokrates'e, bir
öğrencisi şansa inanıp... sonra: "Elbette inanırım" demiş; "Sevmediğim kişilerin
başarısını, yoksa nasıl açıklardım? ...
İnsanın çok eski ham duygusu “kıskançlık”
”hırs” ve “rekabet” duygusudur.
Paylaşma, dayanışma, ekip çalışması, söz olarak beğendiğimiz kavramlar. Ancak
uygulamada nefsimiz kontrolü ela aldığı için, “ben” merkezli
düşünüyoruz.Pek çoğumuz tamamen her şey benim olsun diyoruz.Gözümüzü hırs
bürümüş.. Çok insan bu hırsından zarar görüyor… Bu koca dünyada yapayalnız
kaldıklarından habersizler…… Kazandım
sanıyorlar , kaybettiklerinden habersiz..
Kıskançlık
insanın doğasında olan bir duygu; Kararında kıskançlık işyerinde motivasyonu
artırırken, abartılı kıskançlık sizi kemirip, yok ediyor. Kıskançlığın
genellikle eğitimli, 30’lu yaşlarda, kariyer hedefi yüksek kişiler arasında
daha fazla olduğu söyleniyor.
Rekabet kıskançlığı
körüklüyor
Kıskançlık
insanın doğasında olan bir duygu. İnsanın içini kemiren, mantıklı düşünmesini
engelleyebilen bu duygu, çocukken aile içinde başlıyor, okul ve iş yaşantısında
da kendini gösteriyor.Maalesef kazanma hırsı, hep benim olsun duygusu yiyip
bitiriyor.Çok kişi küçük bir destekle, başarılı olabilecekken çevresindeki
kıskanç, hırslı kişilerin tekmeleri ile tamamen kaybolup gidiyor..
Son
günlerde iflas edenler, bunalıma girenler, yuvaları yıkılanlar, intiharlar
artımı, artmadı mı?
Bu
dünya hepimize yeterde artar. KISKANÇLIK, HIRS VE REKABET duygusu bizi
bitirecek… Birlikte yaşamayı, paylaşmayı geç kalmadan öğrenmeliyiz.
Öğretmen sınıftaki zeki fakat kıskanç öğrenciye :
-Niçin arkadaşlarını çekemiyor, onların yaptıklarını bozup kavga ediyorsun?” diye sordu.
... Öğrenci, bir süre düşündükten sonra,
“Çünkü onların beni geçmelerini istemiyorum” dedi. “En iyi ben olmalıyım. "
Öğretmen, masasından kalktı, eline bir parça tebeşir aldı ve yere 15 cm. uzunluğunda bir çizgi çekti, kıskanç öğrenciye bakarak,
“Bu çizgiyi nasıl kısaltırsın?” dedi.
Öğrenci bir süre bu çizgiyi inceleyip içinde çizgiyi birçok parçaya bölmek de olan birkaç yanıt verdi.
Öğretmen, yanıtları kabul etmedi ve yere ilkinden daha uzun bir çizgi çekti.
“Şimdi birinci çizgi nasıl görünüyor?” diye sordu.
Öğrenci utana sıkıla,“Daha kısa” diyerek başını öne eğdi.
Öğretmen bu yanıt üzerine öğrencisine unutmaması gereken şu öğüdünü verdi:
- Bilgini ve yeteneklerini artırarak kendi çizgini uzatman, rakibinin
çizgisini bölmeye çalışmandan daha iyidir. .
İnsanın çok eski ham duygusu “kıskançlık”
”hırs” ve “rekabet” duygusudur.
Bu koca dünyada yapayalnız kaldıklarından
habersizler…… Kazandım sanıyorlar , kaybettiklerinden habersiz..
İNSANLARI ANLAMAK ZORDUR... HERKES KENDİ
MERKEZİNDEN BAKAR, DOĞAL OLARAK "BEN MERKEZLİ" GÖRÜR... NE KADAR
FARKLI BAKARSAK BAKALIM, ORTAK PAYDAMIZ İNSAN OLMAKTIR VE İNSANIN İNSANLIĞA
İNSAN OLMAKLA GETİRDİĞİ BİR BORCU VARDIR, HOŞGÖRÜ VE ADALET..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder